Deaf & Law 

UKRAINE, KYIV 

Ми раді вітати Вас на офіційному веб-сайті "Deaf & Law" Громадської організації "Спілка нечуючих юристів" (м.Київ). Цей сайт для всіх, хто цікавиться питаннями права інвалідів з вадами слуху в Україні. (Сайт створено 19.I.2007 та поновлено сторінку 25.VI.2011).

Громадська організація "Спілка нечуючих юристів" (м.Київ) - Об'єднання громадян - юристів з порушенням слуху та мови для сприяння розвитку та зміцнення інституту особливої категорії юристів в Україні, підвищення рівня правової допомоги, що надається зазначеним юристам, підвищення їх ролі та авторитету в суспільстві і задоволення та захист прав та інтересів членів Спілки.

Новости

00:00

Вуха та зір для водія - не головне

Кожен водій скаже, що керування автомобілем, навіть найзручнішим, вимагає неабиякої психологічної напруженості. Людина за кермом несе велику відповідальність як за пасажирів, так і навколишніх. Тому всі п’ять відчуттів плюс інтуїція завжди насторожі, а іноді допомагають уникати транспортних пригод.

Але як бути, якщо у тебе їх не шість і не п’ять - а значно менше? Яким чином долають ці труднощі неповним складом “атрибутів” водія? Чи стоять вони врівень з іншими, що за кермом? Чи мають привілеї на дорогах?...

 

Глухі та глухонімі

- Мені зовсім нескладно водити автомобіль, - каже В’ячеслав. - Що ж там складного? Заводжу свій “Москвич”, рушаю з місця та - встигай тільки крутити кермо. Щодо привілеїв на дорозі - то їх немає. ДАІшники так само зупиняють при порушенні, як й інших водіїв. Хоч я нічого не чую, але відчуваю машину всім тілом, душею. Воджу автомобіль вже три місяці. Іспити на посвідчення водія складав у Рівненській автошколі ТСОУ.

- Я вже вісімнадцять років за кермом. Їздив у Київ, Дніпропетровськ, - розповідає Іван. - Всюди на дорогах я почуваю себе як вдома. Навпаки, ніякі звуки не заважають, ніщо тебе не відволікає. Медкомісію проходжу також, як і всі інші. Ось тільки іноді ЛОР не хоче ставити штамп “придатний до водіння”...

А що думають з приводу глухих водіїв виконавчі органи влади?

За словами заступника начальника МРЕВ В’ячеслава Жупанюка, “у Рівному спеціалізованих шкіл для навчання глухих людей водінню не існує і не існувало. У Дубні три роки тому існував подібний заклад, але за браком відвідувачів його довелось закрити.

Спеціальної методики навчання глухонімих в нас немає, вони вчаться на загальних підставах, за загальною програмою, затвердженою Міністерством освіти.

У знайомого вчителя років п’ять тому був такий учень, він приходив на заняття з батьком, який міг чути та говорити. Слова вчителя він перекладав сину мовою жестів. Проте учень найкраще за всіх одногрупників відчував автомобіль. Тут допомога батька йому потрібною не була. Інструктор тільки пальцем показував, в яку сторону повертати та чи газувати-гальмувати. Хлопець виконував завдання прекрасно.

З тих пір подібних випадків в практиці вчителя не зустрічалось”, підсумував пан Жупанюк.
- Глухонімим громадянам України посвідчення водія отримувати дозволено, - стверджує інспектор групи профілактичної роботи відділення міського ДАІ Василь Петрик. - Їхні транспортні засоби позначаються відповідними розпізнавальними знаками: три чорні крапки у жовтому колі - “глухий водій”. Цей знак розміщується у правому нижньому куті лобового скла та в правому верхньому - заднього. Якщо Міністерство охорони здоров’я призначає йому інвалідність ІІ та І групи - вони можуть проїхати там, де іншим водіям автомобілів тієї ж категорії проїзд заборонено, наприклад, по вулиці Соборній. У населених пунктах дозволяється не використовувати паси безпеки водіям-інвалідам, водіям і пасажирам оперативних та спеціальних транспортних засобів і таксі. Поза межами населених пунктів усі повинні бути пристібнутими. Водій-інвалід, що керує мотоколяскою або автомобілем, позначеним розпізнавальними знаками “інвалід”, може відступати від вимог дорожніх знаків: “рух заборонено”, “рух механічних транспортних засобів заборонено”, “стоянка заборонена” та “зупинка заборонена”, якщо під знаком інший знак “крім інвалідів”.

- Якщо стоїть питання, чи вважаються глухонімі інвалідами, то ми маємо тут деякі нюанси, - повідомляє голова медкомісії водіїв міської поліклініки №3 Володимир Похольчук. - Якщо людина обмежена в певних функціональних діях і виконанні певної роботи, то комісія визнає її інвалідом та присвоює інвалідність. Глухота буває вродженою та набутою. Якщо із втратою слуху людина втрачає свою працездатність та професійні навики - вона стає інвалідом. А людину, що від народження не чує - комісія не визнає інвалідом... вона не втрачала ніякої працездатності, вона її навіть і не набувала. Простіше сказати - не всі глухонімі мають інвалідність. Треба підходити до кожної такої людини індивідуально.

Щодо комісії, то вони проходять всіх лікарів, і ЛОРа також.

Кожна особа, яка має повну глухоту слуху, медкомісією розглядається в індивідуальному порядку та допускається до складання іспитів на отримання посвідчення водія лише категорії “В”. Виходячи з цього вона не може керувати транспортом громадського перевезення, включаючи таксі. Єдиний випадок перевезення пасажирів - при наявності власного автотранспорту.

 

Дальтонізм

— Ця хвороба має три стадії: А, В, С, - розповідає окуліст поліклініки профоглядів відділення Рівненської міськлікарні Надія Хвещук. - При Радянському Союзі не пропускали жодної стадії до проходження медкомісії на отримання посвідчення водія. Зараз до найлегшої категорії (С) відносяться більш лояльно. У мене був знайомий хірург, він працював в районній лікарні і його викликали як експерта на місце вбивства. На траві були плями крові. І слідчий йому каже: ходіть зі мною, дивіться, на зеленій траві сліди червоної крові. А той: мені все зливається! Я не бачу, що на зеленому фоні червоний колір. А щодо глухонімих в нас не виникає претензій, оскільки через ваду слуху в них напрочуд гостро розвинений зір, що для водія найважливіше.

За словами голови медкомісії водіїв поліклініки №3 Володимира Похольчука, згідно із наказом Міністерства охорони здоров’я від 24 грудня 1999 року, особам з порушенням кольоросприйняття дозволяється отримувати посвідчення водія лише категорії “А”. Транспортний засіб - це перш за все об’єкт підвищеної небезпеки. Тому категорія “В” і далі - протипоказана. Не допускаються ні пілоти, ні машиністи і так далі. Уявимо ситуацію: телемайстер-дальтонік, через неправильну припайку проводів різного кольору телевізор не працюватиме, а то й взагалі може вибухнути. Тепер візьмемо автослюсаря, електромонтера з тією ж хворобою. В автомобілі також дроти різного кольору. В цьому випадку ситуація дещо складніша. Переставив не той провід, і автомобіль може згоріти за кілька секунд. Тому проблема дальтонізму дуже серйозна. Всіх майстрів, електромонтерів ми перевіряємо на цю хворобу. Навіть деякі відомі художники потерпали від цієї хвороби. Малювали траву синім кольором, а небо - зеленим.

Повертаючись до теми водіїв, слід зазначити, що зір при водінні автомобіля - найголовніше, навіть простому водієві важко орієнтуватись при водінні, що вже казати про дальтоніків. Тому Міністерство охорони здоров’я відмовило дальтонікам у проходженні медкомісії.

За неточними даними, у Рівному за півроку посвідчення водія отримало на 5% більше жінок, ніж чоловіків. Минулоріч кількість чоловік та жінок була однаковою. За останні п’ять років кількість рівнян, що отримали посвідчення водія, тримається на одному показнику: 5 тис. 500 людей.
Основні захворювання та вади, при яких особа не допускається до керування транспортними засобами: особи, що стоять на обліку у нарколога чи психіатра; мають вроджені чи набуті вади фізичного розвитку, що ускладнюють (обмежують) рухи кінцівок, тіла, шиї; мають ендокринні розлади ( також зріст нижче 150 см ); сліпота; слабкозорість (одне око - 0.6 та нижче, інше - 0.2 та нижче); мають відсутність зору на одне око; мають порушення ритму роботи серця.
(згідно з наказом №299 Міністерства охорони здоров’я України від 14.12.1999р.)

 

С.Панфілов

 

 

Администратор / administrator

Имя отправителя *:
E-mail отправителя *:
Тема письма:
Текст сообщения *:
Код безопасности *:


statistics
Отправка SMS/MMS

 © deafconsul

Конструктор сайтов - uCoz